Friday, 30 June 2017

Selamat Hari Raya AIdil Fitri 2017

Setelah sekian lama tidak berhariraya di kampung suami sejak perginya bapa mertua saya, tahun ni tiba tiba saya jadi isteri mitali lak..(mitali..bukan mithali)...hahhaha. Saya kata ke suami, since hari raya ke3 nanti akan ada Family Day sebelah family saya, maka jomlah berhari raya di kampung dia pula. Bertahun tahun jadi tetamu sahaja semenjak ketiadaan arwah FIL, maka tahun ni marilah kita jadi tuan rumah pula....

Dalam banyak banyak gambar, ni aje yang semenggah kut. Berkerut muka menahan panas..heehe. Jadilah buat kenangan.

Tema purple hijau yang tak braper nak menjadi hahahaha


Baru perasan, tahun sebelum ini tema hijau dan gold mustard. Last year tema purple peach. Tahun ni, hijau purple. Dulu dulu pun hijau juga...hijau pucuk pisang, hijau pekat.....peminat kaler hijau saya ni rupanya. 

Keluarga besar sebelah suami saya

Tak semua yang ada pun. Suami saya adalah anak ke3 dari 17 adik beradik sebapa dari 3 ibu. Bila berkumpul semua, memang meriah. Bila memasak, bagaikan kenduri. Ini hanya sebahagian sahaja. Anak sahaja sudah 17, belum lagi dicampur menantu dan cucu. Lebih kelakar, bila memanggil emak, akan berpaling lah kedua dua emak mertua. Nak panggil mak no 2, no 3 pun menyahut sama.....hahhahaa. Sekiranya arwah bapa mertua masih ada, sudah pasti dia tersenyum lebar gembira melihat anak menantu dan cucu berkumpul di hari raya. Arwah MIL yang pertama pula tak sempat merasai suasana meriah bersama cucus dan menantus (Meninggal ketika suami saya masih belajar di sekolah menengah). Al Fatihah.....moga arwah bapa mertua dan ibu mertua saya di tempatkan di kalangan orang orang yang soleh dan solehah. 








No comments:

Post a Comment